Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Sunday, 30 October 2011

Persoalan & Jawapan : Hukum Menonton Filem 2012

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK

Soalan :
Apakah hukum menonton filem 2012? Adakah ia termasuk berjumpa dengan tukang ramal/nujum?


Jawapan :
Menurut ulama’ Saudi terkenal Syeikh Muhamad Soleh al-Munajjid bahawa menonton filem fiksyen yang mengandungi pembohongan, seperti teori Darwin, dan apa-apa fakta yang bercanggah dengan Islam dan Sains Tabie hendaklah dielakkan. Seorang Islam hendaklah sibuk didalam mencari sesuatu yang berguna untuk dirinya.

Menurut beliau kebanyakkan fiksyen sains ini terdapat banyak ideologi kufar, seperti hidup dan mati ditangan sesuatu makhluk, memberi keupayaan kepada sesuatu makhluk mencipta sesuatu dari tiada, memaparkan bahawa makmal mereka (Yahudi dan Nasrani) boleh mencipta apa sahaja, baik berbentuk barang yang bernyawa atau tidak bernyawa, seperti fosil yang wujud berjuta tahun, dan juga dapat mengembalikan manusia kealam lepas dan juga akan datang. Kebanyakkan fiksyen ini sangatlah bertentangan dengan prinsip Islam. Masa atau waktu bagi orang Islam sangat berharga, maka hendaklah digunakan kepada sesuatu yang bermunafaat.

Sabda Nabi :saw :
مِنْ حُسْنِ إِسْلامِ الْمَرْءِ تَرْكُهُ مَا لا يَعْنِيهِ
“Salah satu tanda seseorang itu komited terhadap Islam adalah dia meninggalkan sesuatu yang tidak berkenaan dengannya” [Hadith riwayat al-Tirmudzi].



Penjelasan yang ringkas. harap berguna untuk semua (^_^)

Sumber : soaljawab.wordpress.com

Suka dengan apa yang admin kongsikan?. sila klik pada button dibawah sebagai tanda sumbangan ikhlas anda untuk duniakongsi.net. hanya sedikit iklan untuk menampung duniakongsi. sumbangan "klik" dari anda sangat admin hargai dengan ucapan terima kasih


5 comments:

Kaizen Shinobi.com said...[Reply to comment]

hopefully later on you will put a references for future used... :D

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

i already put references.ops..mybe u ask for full references. ok..forgive me..next time i will put full references. tq for ur comment (^_^)

Nur Syazana Mohammed Sani said...[Reply to comment]

tak tengok pun cite nie . macam syirik . grr ><

http://syazanasani.com

nelly said...[Reply to comment]

nak tengok , tapi takut nanti percaya pula ..
=.=

folo here !
:)

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

nur syazana : betul tu..omputih ni macam2 cerita yang boleh meruntuhkan akidah kita. ok 6t admin silau2 jgk yer (^_^)

nelly : jalan mudah..jgn tgk terus..ekeke. bek tgk citer cintan2 kan..lagi syok. tak gtu?. ok admin will 4low u back (^_^)

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..