Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Tuesday, 25 October 2011

10 Perkara Jangan Beritahu Kepada Teman Wanita

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK

Salam semua. kali ini admin nak kongsi 10 Perkara Jangan Beritahu Kepada Wanita. perkara ini amat penting untuk menjaga hubungan korang. walaupun nampak ringkas tapi kesannya amat mendalam. harap berguna untuk korang yer..

1. Dia tidak disukai keluarga anda

Anda hanya memarakkan api yang sedang menyala. Sebaiknya anda diamkan sahaja perkara itu daripada diketahui pasangan. Sementara menunggu masalah reda, anda boleh memujuk keluarga untuk menerimanya dengan memberitahu perkara baik tentang wanita pilihan anda itu.

2. “Saya rasa hubungan kita tidak terjamin lagi”

Wanita tertarik dengan lelaki yang penuh karisma dan keyakinan. Andai anda sendiri berasa kurang yakin malah sesekali berasa cemburu dengan status kerjayanya dan gajinya yang tinggi, pasti mereka mulai menghindari anda. Jika ada perasaan sebegitu sebaiknya anda kawal hati dengan sebaiknya. Tidak salah andai gaji mereka lebih besar daripada anda.

3. “Saya suka dengan (nama wanita lain)”

Jangan beritahu mereka tentang isi hati anda ini lebih-lebih lagi jika anda seorang lelaki yang mudah tertarik dengan mana-mana wanita cantik.

4. Simpan rahsia kelemahan anda

Jika anda jenis lelaki yang takutkan labah-labah mahupun cicak, simpan rahsia itu sebaiknya. Biarkan mereka tahu rahsia anda secara natural iaitu sepanjang berhubungan dengan anda.

5. Bandingkan dirinya dengan teman wanita terdahulu

Wanita tidak suka dibandin-bandingkan dengan perempuan lain terutama hal yang buruk-buruk. Jika anda berbuat begini anda sebenarnya menempah satu hubungan yang singkat.

6. Jangan jadi ‘anak emak’

Beberapa kali dalam sehari anda menghubungi ibu anda? Jika jawapannya kerap kali, sebaiknya anda kurangkan sedikit. Wanita tidak suka merasakan seperti sedang berebut anda daripada ibu anda. Jadi simpan rahsia diri sekemas-kemasnya.

7. Anda punyai hobi yang pelik

Anda mungkin pengumpul barangan ‘Transformer’ atau jam antik tegar dan menjadi teruja apabila melihat telur-telur cicak. Tetapi anda perlu sedar, apakah mereka dapat menerima hobi pelik anda itu? Jangan pula berlagak baik dengan memberitahu perkara sebenar kepada mereka. Peluang untuk anda ditinggalkan adalah lebih tinggi sebenarnya.

8. “Saya tidak berkenan awak berkawan dengan..(kawan perempuannya)”

Jangan sesekali merendah-rendahkan atau memperlekehkan teman-temannya. Sebaiknya beritahu perkara yang baik-baik sahaja tentang mereka. Anda baru sahaja bersama dengannnya sedangkan teman-teman mereka telah mengenali teman wanita anda sejak sekian lama. Siapakah yang lebih mengenali teman-teman kekasih anda itu? Pastinya anda tidak dalam senarai di atas.

9. Anda telah melakukan sesuatu yang memalukan sebelum ini

Anda fikir inilah masa yang sesuai untuk membuktikan kejujuran dengan mendedahkan perkara sebenar. Sebenarnya pasangan anda tetap tidak dapat menerima bahawa diri mereka pernah diduakan. Wanita walaupun menyatakan mereka tidak berasa apa-apa sebenarnya mereka tebal dengan sifat dendam dan akan terus mengingati perkara itu sampai bila-bila. Berhati-hati apabila mahu melepaskan beban yang anda tanggung sekarang ini.

10. Anda tertarik dengan teman baiknya yang sangat seksi

Jika anda fikir teman baiknya itu kelihatan seksi, jangan beritahu perkara sebenar walau dengan nada bergurau sekalipun. Tidak mungkin pasangan anda berasakan itu satu gurauan, malah mereka akan berasa marah dan terluka. Dan dalam jangkamasa panjang kepercayaan mereka terhadap anda sedikit terhakis. Jangan sesekali fikir mereka kuat menghadapi kenyataan anda. Hakikatnya mana-mana perempuan tidak sekuat itu. Jadi jangan ambil risiko.



Admin berkongsi ini semua bukan bermaksud untuk menggalakkan para lelaki menipu teman wanitanya. tapi sesetengah perkara tidak perlu diberitahu untuk menjaga hubungan yang baik. lagipun tidak semua lelaki seperti yang  admin senaraikan diatas. admin hanya senarai secara umum jer. "jadikan yang baik itu sebagai panduan yer..buang yang buruk itu sebagai sempadan". ikhlas dari admin kongsi (^_^)

4 comments:

Miss Eiza said...[Reply to comment]

kalau lah semua lelaki tahu menda ni T___T .huhuhu

Awie Omar said...[Reply to comment]

Anyway, kejujuran tu yang lebih penting. Bukti sama ada kita terima dia seadanya dan dia terima kita seadanya :)

another me said...[Reply to comment]

no.8 tu saya stuju...sebab kawan saya pernah kena.bf kawan dia marah kawan saya sebab kawan dengan makwe dia...padahal kawan saya lagi mengenali makwe nya drp dia yg couple tak smpai setahun tuh

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

miss eiza : huhu..mana ada lelaki yang sama. setiap orang ada kkrgn dan kelebihan sendiri. moga kamu dapat yang terbaik yer...amin (^_^)

awie omar : btol jgk kata kamu tu..pada admin lbeh baik berlaku jujur. skrg2 yer kita tak menipu..bergntg perempuan tu nak terima ke tak

another me : tulah..mmg ada jgk jenis lelaki cmtu. nak caring konon..bt orang sakit ati lagi ada lah...huhu

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..