Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Monday 17 October 2011

Kelebihan Golongan Wanita : Hormon Estrogen Cegah Serangan Jantung

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK
- gambar hiasan

LONDON - Mengapa golongan wanita kurang berisiko diserang penyakit jantung? Sekumpulan saintis mendedahkan hormon estrogen yang mengawal ciri-ciri sekunder seks berfungsi sebagai 'pelindung' mereka.

Hasil kajian mendapati hanya seorang daripada tujuh wanita maut akibat serangan jantung berbanding golongan lelaki di Britain.

Penyelidik dari Queen Mary di Universiti London menyatakan hormon estrogen mengandungi bahan kimia semula jadi yang dapat menghalang sel darah daripada melekat pada dinding arteri dan menyebabkan ia tersumbat.

Tetapi, beberapa pakar mendakwa penemuan itu tidak bermaksud ia boleh dijadikan penawar penyakit jantung pada masa ini. Sinar Harian


Sedikit Ulasan Adminkongsi : 
Kepada kawan2 wanita..anda tak perlu lagi bimbang dengan serangan jantung. hormon semulajadi anda dapat mencegah serangan jantung. walaupun tidak dapat menghalang terus serangan jantung. tetapi mengikut kajian anda lebih bertuah dari golongan lelaki.

Tetapi tidak bermakna kajian ini menujukkan lelaki lebih terdedah dengan serangan jantung. hidup secara sihat merupakan faktor utama mencegah segala serangan penyakit. cuma kajian ini menujukkan golongan wanita lebih bertuah kerana hormon semulajadinya.

Apa2 pun amalkan gaya hidup sihat yer. setiap orang ada hak untuk hidup sihat. admin hanya kongsikan info ini untuk semua. harap bermanfaat (^_^)

0 comments:

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..