Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Tuesday 8 November 2011

Cara Wanita Berpakaian Menurut Islam

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK

- gambar dari Mr Google

Salam semua. kali ini admin ingin berkongsi sedikit tips dan nasihat berguna kepada golongan wanita. oleh kerana terlampau sayang dengan kawan2 wanita admin kongsikan tips atau cara berpakaian wanita menurut islam. mungkin dalam menghias diri korang lupa dan alpa akan cara2 ini. 

Perempuan begitu mudah mendapat dosa kerana aurat wanita banyak perlu dijaga. silap sedikit menyebabkan kamu mendapat dosa dan menyebabkan lelaki yang memandang kamu turut mendapat dosa. jadi atas tanggungjawab itulah admin ingin berkongsi tips ini. marilah sama2 kita perbetulkan mana yang salah. berkongsi mana yang baik.

Antara cara wanita berpakaian menurut islam adalah :
  1. Pakaian itu mesti-lah menutup aurat , sebagaimana yang di-kehendaki syrari'at Islam
  2. Tudung kepala, hendak-lah di-labuhkan sehingga ke-paras bawah dada.
  3. Bersarung kaki / berstokin  untuk menutup aurat bahagian kaki.
  4. Pakaian tidak terlalu nipis, ketat dan sempit.
  5. Warna pakaian suram atau gelap seperti kelabu, hitam, biru tua, hijau tua. Tidak boleh berwarna-warni, berbunga-bunga menarik dan tabarruj.
  6. Pakaian tidak di-kenakan wangi-wangian , kecuali ketika bersama suami di-rumah.
  7. Tidak berhias-hias, bermake-up, bergincu bibir ketika keluar rumah, kecuali bersama suami di rumah. Juga tidak bergelang-jurai emas, ketika keluar rumah semacam hendak menunjuk-nunjuk. 
  8. Pakaian tidak menyerupai kaum lelaki ataupun wanita kafir / musyrik.
  9. Jika keluar berjalan jangan-lah memakai kasut bertumit, sehingga berberbunyi keletok-keletok yang boleh mengganggu ketenteraman kaum lelaki.
  10. Jika berjalan , jangan di-lenggang-lenggokkan badan serta gaya berjalan yang juga boleh mengganggu ketenteraman kaum lelaki. 
Semoga berguna sebagai panduan korang semua yer. sama2 lah kita menasihati sesama sendiri. mana yang salah sila tegur admin. (^_^)

Sumber : sini

Suka dengan apa yang admin kongsikan?. sila klik pada button dibawah sebagai tanda sumbangan ikhlas anda untuk duniakongsi.net. hanya sedikit iklan untuk menampung duniakongsi. sumbangan "klik" dari anda sangat admin hargai dengan ucapan terima kasih


0 comments:

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..