Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Wednesday, 2 November 2011

Pantang Wanita Kalau Lelaki Camni

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK
- gambar Mr Google

Salam semua. hari ini admin nak kongsi lagi dengan korang tips yang berguna dalam menjaga hubungan percintaan yang indah. lelaki mahupun wanita ada perasaan masing2. ada perkara yang mereka suka dan ada perkara yang mereka tak suka. jadi..untuk mengelakkn dari pergaduhan dan perhubungan yang dingin elok kamu mengetahui apa yang pasangan kamu suka dan tidak suka.

Atas sebab itu kali ini admin ingin kongsikan sedikit tips apa yang wanita pantang dengan seseorang  lelaki itu. antaranya ialah :


Suka menyampuk
Apabila mendengar sesuatu cerita, menjadi cepat bosan, hilang sabar dan suka menyampuk. Cerita tidak didengar dengan tekun.

Memerintah
Apabila memerlukan sesuatu, dia seakan-akan memberi perintah dan bukan suatu permintaan. Misalnya, ‘buka pintu’, ‘buat kopi’,'angkat kasut’ dan tidak bermula dengan pertanyaan yang lebih elok seperti ‘boleh tolong buatkan kopi…’ dan ‘tolong buka pintu tu…’.

Bergurau kasar
Gurauan yang kasar tidak sesuai dengan keperibadian wanita yang lembut sekali gus memperkecilkan wanita apatah lagi jika menggunakan humour yang berbaur sexist. Apabila wanita menunjukkan rasa jengkel, lelaki marah pula dan berkata ‘gurau pun tak boleh.’

Cepat naik berang
Sifat lelaki yang cepat berang, suka mengutuk, mengkritik dan meninggikan suara membuat wanita berjauh hati. Lebih baik berkongsi pendapat dengan kaum wanita yang lebih memahami.

Cakap besar
Sikap lelaki yang suka ’syok sendiri’ membosankan. Bermegah-megah dengan pencapaian dan kebaikan diri seakan-akan dirinya sahaja yang paling baik.


Suka mengawal
Jika wanita datang dengan sesuatu masalah misalnya berselisih pendapat dengan teman, keluhan tidak didengar secara empati tetapi dengan cepat diberitahu apa yang sepatutnya dilakukan dan bagaimana sesuatu patut dikatakan. Memberi huraian yang tidak dipinta.

Ego sebesar gajah
Sukar meminta maaf walaupun sedar akan kesilapan, sukar mengakui kesilapan dan tidak mahu meminta pertolongan. Tidak mahu merendahkan diri.

Tidak suka meluah emosi
Walaupun ada sesuatu yang mengganggu fikiran, lelaki lebih suka diam membatu lalu membuat wanita tertanya-tanya dan rasa terasing dan terabai.

Buat wanita rasa bersalah
Jika wanita menimbulkan sesuatu perkara yang menimbulkan perasaan kurang senang, lelaki menganggap wanita itulah yang bertanggungjawab membangkitkan perasaan negatif pada dirinya dan bukan terhadap perkara yang disebutkan itu.

Lokek beri pujian
Lelaki suka dipuji tetapi berat memberi pujian sama ada jika masakan sedap atau pakaian isteri yang cantik. Mereka seolah-olah tidak perasan sebarang perubahan. Buat penat masak sehari suntuk dan berdandan untuknya.

Pengotor
Tiada wanita yang tahan dengan lelaki bersifat pengotor sama ada dalam soal kebersihan diri atau yang suka mengotorkan ruang sekitaran.

Lupa hari-hari istimewa
Wanita yang bersifat nostalgik dan romantis memang senang diberi hadiah yang bermakna pada hari-hari istimewa. Lelaki yang ‘buat dek’ terhadap keinginan begini bersiap sedialah apabila cik adik merajuk.

Tidak tunjuk rasa kasih
Wanita ingin dibelai dan dimanjakan dan tentunya akan berasa tidak disayangi apabila lelaki bersifat seperti robot, tiada luahan kasih sayang dalam bentuk senyuman, gurauan, berkongsi masalah dan dakapan.

Sekiranya anda lelaki, peliharalah diri anda. Anda suka kepada si Dia, oleh itu, anda kenalah menunjukkan yang diri anda itu layak untuk dirinya. Semoga berjaya

Semoga info ini berguna kepada para lelaki dalam mengubah diri anda kearah yang lebih elok. berubah untuk kebaikan tak salah kan?. jadi, cuba jadi yang terbaik untuk pasangan kamu. ikhlas dari admin (^_^)


Sumber : tentang cinta

Suka dengan apa yang admin kongsikan?. sila klik pada button dibawah sebagai tanda sumbangan ikhlas anda untuk duniakongsi.net. hanya sedikit iklan untuk menampung duniakongsi. sumbangan "klik" dari anda sangat admin hargai dengan ucapan terima kasih


10 comments:

sherah said...[Reply to comment]

setuju ! hhaa

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

amboi..yer2 jer stj...hehe. tapi tak apa..setiap orang ada kemahuan msg2...huhu (^_^)

Eida Arina said...[Reply to comment]

saya prnh rasa yg nombor 3 4 5...huhuhuh...tp x prnh couple pun :P

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

huhu..tak semua orang lelaki ni sama, tapi tak semua orang lelaki ni tak elok..ada jgk yg elok. dah adat manusia..ada yang baik..ada yg jht (^_^)

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! said...[Reply to comment]

Bergurau kasar

Gurauan yang kasar tidak sesuai dengan keperibadian wanita yang lembut sekali gus memperkecilkan wanita apatah lagi jika menggunakan humour yang berbaur sexist. Apabila wanita menunjukkan rasa jengkel, lelaki marah pula dan berkata ‘gurau pun tak boleh.

SETUJU!

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

setuju..apa2 pun jaga lah perasaan masing2 yer (^_^)

Miss Purple Ungu said...[Reply to comment]

setuju sangat2
tapi x semua lelaki mcm ni kot :)

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

komen dari miss purple ungu admin paling suka. mntg2 admin ni laki kan...haha (^_^)

BHAIHAQI COOL said...[Reply to comment]

hahaa~~ x stuju ~~ :P

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

haha..tak setuju lak dia ni...ekeke (^_^)

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..