Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Wednesday 28 September 2011

Perempuan Bersepah Kat U. Betul ke?

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK
aku nak share cket pendapat aku khususnya dengan para lelaki samaada yang masih mengekalkan keterunaan mereka ataupun tidak. bagi yang perempuan, yang bertudung ber-freehair berkemban, aku tak galakkan baca sangat. takot nanti habis hilang market aku.


aku nak ketengahkan satu ayat : "alaa~ lepak r, tak payah nak kapel2 sekarang nie, nanti kat U pompuan ghamai!" bagi korang yang pernah mencangkung bermurungan lama2 sambil tenung semut jalan dek kerana terkandas dalam percintaan, mesti ada dengar kata2 yang seumpama begini. daripada kawan2 yang prihatin mungkin.
aku sendiri pernah berkata begitu memberi nasihat kepada kawan2 aku yang tengah down jelous dengan orang lain sebab takde awek. bukan apa, aku nak bagi dorang semangat and stay cool. tyme aku frust menonggeng kena reject dengan first love aku dulu, ayah aku ada jugak ingatkan aku macam tu. tapi aku tau la tujuan sebenar dia nak suruh aku focus pada pelajaran dan masa depan dulu. tak nak aku lalai.
dan sekarang aku dah jejakkan kaki di u. setelah lebih kurang seminggu aku di sini, kata2 yang aku highlight kan kat atas tu tiba2 terlintas dalam kepala otak aku lalu aku fikir lama2 untuk menentukan ketepatan dan kejituan kata2 tersebut. betul ke perempuan ramai?
memang tidak dinafikan pelajar perempuan lah yang memonopoli bilanagan siswazah di kebanyakan IPTA mahupun IPTS. bersepah. nak cakap nisbah siswi kepada siswa 10 : 1 pun boleh. lelaki memang menjadi rebutan lah senang cerita. tapi sebenarnya kan, pada pendapat aku la, bilangan siswi nie boleh berubah-ubah bergantung daripada pandangan dan hati para siswa jugak. hehe. mari kita tengok tiga situasi yang aku fikirkan.


situasi pertama. perempuan yang ramai tu tiba2 je jadi cket pabila : 

kau excited menjejakkan kaki di menara gading tapi wujud di sudut hati kau niat untuk mencari sorang awek. tak kesah la asalnya kau dah berpunya ke belum tapi memang kau nak bukak satu lagi cawangan kat u nie. kenapa jadi cket? ok, kita ambil satu suasana di mana para siswi tengah beratur. beratur nak masuk dewan lah senang ea...



yang kau nie pulak dah sedia dah awal2 duduk kat dalam dewan tu pandang straight kat pintu dewan dengan tujuan nak usha secara long distance semua perempuan. lepas tu, siswi2 semua satu2 masuk. kau pun memulakan proses 'penapisan' nak cari yang memenuhi citarasa. mula2 kau tengok muka. "hmm..nie bole tahan jugak nie", "haa..tu cantik tu", "hee..comel budak tu, geram lak ai!". ha, macam2 lagi lah. mana2 yang muka pecah tu kau pandang sekali je, macam syal. aku bet dengan korang dalam 100 orang yang kau usha, ade la dalam 10 orang je yang menarik perhatian.

tu baru muka. kau jangan nak kencing aku cakap kau takde nafsu. aku tumbok muka kau kang! daripada yang 20orang tu kau merendahkan pandangan bukan menundukkan pandangan. kau scan satu badan pulak, macam syal. "wow", "huuu", "weeaaiii", "hohoho". ha, macam2 lagi. mana aku tau korang, mata korang laju. kau tapis lagi. sekarang dah jadi 5orang yang menarik perhatian.

tu baru dari pandangan lahiriah. batiniahnya?? kau tak tau lagi. bila kau approach diorang nanti, dapat tau perangai, attitude, true colours diorang macam tu macam nie, ada berape je yang kau suka? dan daripada yang kau suka tu, kau belum tanya lagi dah ada balak ke belom! haaa? jadi betul lah cakap aku kan. bilangan diorang boleh jadi cket. hehe. aku pun dah try benda nie sebenarnya. hahah!!(macam syal =.=")

* * * * * * * * * *


situasi kedua. perempuan yang ramai tu memang betul2 ramai pabila :


kau excited menjejakkan kaki di menara gading dengan niat yang kukuh semata mata untuk belajar bersungguh2 demi mengejar matlamat. kenapa ramai? sebab kau melayan semua perempuan adalah sama tanpa mengira paras rupa. mungkin juga kau layan diorang sama macam kau layan kawan2 lelaki. sebagai kawan. rakan seperjuangan.



dengan macam nie, kat mana2 pun kau akan jumpa perempuan. bila selisih kat dewan kuliah, kat padang, dalam tandas laki, kat library dan di mana jua dalam mahupun luar kawasan u nie, kau bagi la senyuman ikhlas dengan diorang. bukan nak menggatal.  korang boleh masukkan perempuan sebagai ahli dalam study group korang. belajar sama2. jangan ingat diorang insan yang lemah, diorang tak punya kelebihan. ntah2 lagi pandai dari kau! kita kat u nie kan berbeza2 fakulti dan bidang masing2. kalau korang nak meneroka ilmu baru dan bertukar tukar pendapat pun boleh. macam2 boleh buat. kan? kan? haa =)

* * * * * * * * * *


situasi ketiga. perempuan yang ramai tu macam dah takde langsung pabila :


ok, nie senang je. nie terjadi bila kau excited menjejakkan kaki di menara gading tapi hakikatnya kau gay!!! tak kesah la kat u ke kat mana2 ke, perempuan yang bersepah kat dunia nie memang kau dah tak nampak! sebab kau gay. kau hanya pandang yang encem2, yang ketul2, yang besa2. tak pun kau pandang yang jambu2, yang putih2, yang lenggok macam shit, yang tonggek. geli la syal!!

woii bodo!!!

dah aku no komen pasal nie.

* * * * * * * * * *

jadi kesimpulannya aku menyatakan bahawa, point 'bilangan perempuan' yang digunakan dalam kata2 nie : "alaa~ lepak r, tak payah nak kapel2 sekarang nie, nanti kat U pompuan ghamai!" tak berapa tepat. aku tak cakap tak betul tapi tak tepat. ia sebenarnya bergantung kepada tiga situasi yang telah aku nyatakan kat atas tadi.

aku mula sedar bahawa kata2 nie sebenarnya hanya digunakan sebagai advising line atau pembakar semangat kepada kita sebagai lelaki normal. hee. sering kali diungkapkan oleh cikgu2, lecturer2 dan ibubapa2 kepada kita kerana mempunyai mesej yang tersirat. selain untuk mengelakkan korang jatuh ke lembah kelalaian dan kamaksiatan, korang tak pernah tau betapa seriously nya mereka nak tengok korang jadi orang yang berjaya dan dapat membanggakan mereka. perempuan nie destroyer kau tau.

dengan kata2 nie saja, tengok siapa korang pada hari ini dan di mana korang berada hari nie. selebihnya terletak pada diri kita sendiri. pilihan di tangan kita nak jadi yang macam mana.

ok? =)






0 comments:

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..