Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Sunday 25 September 2011

Kehidupan ini yang memaksa AKU ..!

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK
Ketika aku merenung sang bulan di kala malam . Aku berfikir akan sesuatu , berfikir sampai kapankah akan aku lalui kehidupan yang sangat perit  ini . Sampai kapankah akan aku bendung rasa memberontak yang bergelora dalam jiwa ku . Aku telah lelah menjalani kehidupan ini , aku mahu bebas meneroka zaman remaja walaupun hanya di alam fantasi . Aku telah letih menjadi burung yang di kurung hampir setiap tahun . Aku ingin bebas berterbangan di angkasa raya seperti anak-anak remaja lain . Aku sedar zaman kini terlalu banyak ranjaunya . Sekali aku terleka , Aku akan terus hanyut di buai permainan dunia .

Kehidupan ini memaksa aku untuk memberontak di dalam diri . Memaksa aku memendam segala rasa amarah yang membara dalam hati . Aku tidak bisa meluahkan kerna aku tahu tidak akan ada yang pernah memahami . Kehidupan ini benar-benar menguji tahap kesabaran ku , sehinggakan ada kalanya aku sendiri tersungkur menyembah bumi hanya kerna rasa putus asa menguasai diri . Aku telah rasai keperitan hidup yang sebenar dan aku telah melihat pelbagai ragam manusia yang alpa dan ternoda . Ada kalanya aku seperti mereka , di buai rasa indah percaturan dunia sehinggakan aku terleka dan tatkala aku sedar segalanya telah menjadi sia-sia .



Kehidupan ini yang memaksa aku untuk terus di buai masa . Aku tidak mahu hidup di alam ini lagi . Aku nekad , aku akan berhijrah demi memperbaiki kekhilafan ku dulu . Aku mahu menebus setiap dosa-dosa yang aku lakukan di kehidupan ini . Aku mahu mencari kedamaian yang abadi . Ya Allah , aku bermohon padamu kau bimbinglah aku ke jalan yang engkau redhai sesungguhnya engkaulah tuhan yang menguasai langit dan bumi . Berilah aku kesempatan untuk menebus setiap inci dosa ku Ya Allah .

Dikongsi Oleh : Miss Mieyna



0 comments:

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..