Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Tuesday 6 September 2011

:: MeMori, MaSa LaLu DaN PeNgHidUPaN ::

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK
Tatkala nak menaip ni, mood aku still lagi tak sampai seru untuk berblog.tapi apekan daya, keinginan nak bermain kata-kata tu begitu kuat. Korang imajin, bile aku dok sorang-sorang dalam bilik nanti aku akan bermonolog dengan diri aku berkaitan sesuatu isu.

Maka, dari aku dok biar isi-isi bernas aku hilang, baeklah aku bukak words, tulis ape-ape.nanti ade mase edit baru post.senang gitu kan?



Dulu aku pernah terbaca dalam satu novel. Ade sifat sesetengah orang ni yang susah nak melupakan sesuatu yang dah lepas. Dalam erti kate yang laen memori.

Korang semua mesti ade punye kan memori jaman2 purba dinosaurus taranturus *fap2, istilah sains suke-hati-mak-bapak-ko-je-kan*. Konfem ade.tak kire same ade pahit, manis, masam mahupun masin.semua orang pernah ade mase lalu dan memori.

Tapi ade sesuatu yang menjadi masalah bila memori itu sukar dilepaskan.ya sukar.dan di akhirnye seseorang itu memilih untuk hidup di dalam memori itu. Sebab tu adenye orang waras jadi gile.yang ni sebab dye yang memilih untuk teros hidup di dalam kehidupan lalu.

Ye aku tau.payah sebenarnye nak melupakan memori yang dah lalu.macam aku, ade memori yang hebat yang kalau boleh aku nak selamanya ade. Tapi realistic lah. Hidup ini tak seperti di alam fantasi. Kalau di alam fantasi, kau nak jadi raja sekali pon jadilah. Kau nak bawak Lamborghini murciallago, bawaklah.tiada orang akan kesah.sebab itu alam kau.

Tapi tidak adil untuk mase sekarang kau. Susah sangat ke nak lepaskan mase lalu? Pada aku, yang jadi susah sebab kite sendiri yang pilih untuk hidup dalam rangka mase tu. Macam nilah, dulu kau jaguh sukan, ape acara masok konfem takde tandingan. Tapi sesuatu berlaku, kau mengalami kecederaan. Doctor nasihat sudahlah.berhentilah dari bersukan.

Tapi kau dah biasa jadi juare.biase dikagumi.bile doctor cakap macam tu kau taknak terime.kau yakin satu hari nanti kau akan pulih dan kembali menjadi jaguh.susah nak terime kenyataan. Dan akhirnya, kau menyeksa diri sendiri.perasaan sendiri.disebabkan mase lepas kau yang gemilang, kau tak mahu mencube mase depan yang mungkin lebih terbilang.

Mane tau, bile kau terime kenyataan, sedar dari ruang memori, mungkin ade bidang yang lebih sesuai untuk kau.mane tau kau berbakat buat cupcakes.puff, sedap plak tu.hah, untung2 jadi usahawan Berjaya.

Satu yang paling aku tak suke, bile sesuatu jadi, salahkan tuhan.Tuhan tak adil.tapi mase penoh suka, ade cakap syukur? Ade ingat Die? Kalau ade syukur. Kadangkala sesuatu yang jadi ni ade sebab. Dan itu tande Die sayang hambanya. Jangan risau, aku pernah terbaca, Allah tidak akan menguji sesuatu yang hambanya itu tidak mampu.

Jadi kepada korang semua, memori itu tidak salah. Mengingati masa lalu tu tak salah. Cume jangan hidup selalu di masa yang lampau. Kau cerdik genius macam adiputra sekalipon, kau tak kan dapat mase yang lepas.

Itu gunanya muhasabah.mase lepas jadikan panduan. Untuk jadikan mase yang di hadapan lebih baek dari mase yang lepas.so, do you understand? Hihi.gua baru dapat English education.rasenye takdelah bersepah sangat English gua.fap fap.


Chalo.assalamualaikum

 Dikongsi Oleh : mian

0 comments:

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..