Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Thursday, 8 September 2011

Heboh Gas Keluar Dari Tanah

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK
"Ada gas keluar dari tanah"...itu apa yang admin dengar ayah berbual dengan mak. tertarik dengan isu itu...admin pun bertanya dengan dorang. apa yang sebenarnya berlaku?. o0o...rupa2nya...sudah heboh mengatakan bahawa ada gas yang terkeluar dari tanah.

Lokasi kejadian adalah di Kampung Padang Machang, Manir, Kuala Terengganu. mengikut sumber..tuan rumah dikenali dengan panggilan Ayah Der Man. Admin sendiri pun tak tahu cerita yang penuh...cuma dengar dari "hebohan2" orang kampung jer. admin pun belum pergi  lagi ke lokasi kejadian...tak ada kesempatan dan tak tahu lokasi sebenar...huhu.

Kejadian itu dikatakan berlaku apabila tuan rumah ingin "boreng" air dari tanah. admin tak  pasti gas itu dari jenis apa sebenarnya. tapi berdasarkan daripada gambar yang admin perolehi..ada menunjukkan yang gas itu boleh terbakar. kelihatan api lebih kurang satu jengkal. mungkin gas memasak kot (^_^).

Juga diceritakan bahawa kejadian itu berlaku dari petang semalam lagi. dan api masih kelihatan. ini bermakna gas itu mungkin agak banyak. dibawah admin kongsikan sedikit gambar tentang kejadian tersebut :







Mungkin ini rahmat daripada Allah s.w.t...kalau betul benda ini berterusan...untung lah tuan rumah. mungkin dah jadi rezeki dia :)

Boreng = mengorek tanah untuk mendapatkan sumber air

7 comments:

Hazwan Arif said...[Reply to comment]

gas metana kot...

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

huhu...xtau lah...mybe sok kuar paper coz dengar kata ada pemberita mai tadi...cuba lah baca (^_^)

Wanz Mejuez said...[Reply to comment]

Tanah orang pantai timur adalah tanah emas hitam .. kelantan paling banyak hasil gas asli.. cuma belom di terokai je.. >_<

Hafizi@Online said...[Reply to comment]

yeke...cmtu lak...xthu sgt sblum ni...ptt lah kat ganu ngn kelantan byk hasil galian...tanah emas hitam rupanya...huhu. kaya lh cmni (^_^)

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

kalau btol2 ley guna...kaya lah tuan rumah :P

doubleHead said...[Reply to comment]

gas biojisim tinggalan pnduduk terdahulu?haha

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

haha..bek xyah guna kalau cmtu..bahaya untuk kesihatan...ekeke :P

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..