Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Thursday 2 February 2012

Biodata Maher Zain

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK

Maher Zain (Bahasa Arab: ماهر زين; lahir 16 Mac, 1981 di Tripoli, Lubnan) Islam Sweden R & B penyanyi, pencipta lagu dan pengeluar muzik yang berasal dari Lubnan. Album terhebatnya Terima Kasih Allah, album di peringkat antarabangsa yang berjaya dengan pengaruh agama Islam yang kukuh, telah dikeluarkan pada tahun 2009.

Kerjaya
Maher Zain dan keluarganya berpindah ke Sweden ketika dia berusia lapan tahun. Beliau menamatkan persekolahannya di sana mendapat ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Aeronautik.Selepas universiti dia masuk ke dalam industri muzik di Sweden dan dikaitkan dengan RedOne, Maghribi pengeluar Sweden dilahirkan.

Apabila RedOne pindah ke New York pada tahun 2006 Maher Zain diikuti tidak lama kemudian untuk meneruskan kerjaya industri muzik di Amerika Syarikat menghasilkan untuk artis seperti Kat DeLuna. Pada lawatan rumah ke Sweden, dia telah terlibat sekali lagi dengan akidah Islam dan mengambil keputusan untuk bergerak jauh daripada kerjaya sebagai pengeluar muzik untuk menjadi seorang penyanyi / penulis lagu muzik kontemporari R & B dengan pengaruh agama Islam yang kukuh.
 



Sumber : SINI

Suka dengan apa yang admin kongsikan?. sila klik pada button dibawah sebagai tanda sumbangan ikhlas anda untuk duniakongsi.net. hanya sedikit iklan untuk menampung duniakongsi. sumbangan "klik" dari anda sangat admin hargai dengan ucapan terima kasih (^_^)


4 comments:

aindzaya said...[Reply to comment]

dengan gagahnya ain bersengkang mata buat entry nie =)

http://aindzaya.blogspot.com/2012/01/rindu-perasaan-sakit-yang-indah.html

Belog Budak Steady said...[Reply to comment]

Love maher zain!

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

@Ain Dzaya mekasih coz singgah sini..admin akan singgah balik(^_^)

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

@Mohd Ridwan maher zain terboooeeekkk!!! :)

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..