Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Wednesday, 11 January 2012

Sekadar Renungan : Tiada Duka Yang Abadi

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK

Salam semua. hari ini admin ingin berkongsi sedikit luahan hati dengan korang. dalam kegembiraan, kita mungkin tak sedar ada yang bersedih. dalam kemewahan kita, kita tak sedar ada yang hidup susah. dalam kehidupan seharian kita, kadang2 kita alpa..banyak kesalahan yang kita buat. tapi, adakah kita tersadar..masa semakin berlalu.

Hari berganti hari, minggu berganti minggu. tiada yang abadi didunia ini, masa kian berlalu..manusia akan mati..kegembiraan akan berganti dengan kesedihan..masa remaja akan berganti dengan masa tua. malam akan berganti dengan siang. sementara masih berpeluang ini, ambil sedikit masa untuk renung keadaan kita sekarang.

Adakah cukup amalan kita?, apakah mencukupi pahala yang kita buat. berapa banyakkah dosa yang telah kita buat?. adakah kita telah bersedia untuk meninggalkan dunia ini?. persoalan itu selalu berlegar2 dalam fikiran saya. marilah sama2 kita memohon keampunan kepada allah. moga allah ampunkan dosa dan kesalahan kita. allah itu maha pengampun hambanya..

Jika kita pernah berbuat salah sesama manusia, mohonlah kemaafan dari mereka. selagi masih berpeluang, selagi kita masih diberi peluang untuk lihat hari esok. tapi, adakah kita pasti masih diberi peluang sebegitu?. jika tidak, sekarang lah masa untuk kita memohon kemaafan. mohonlah kemaafan dari allah dan dari sesiapa yang pernah kita berbuat salah.

Pada kesempatan ini saya ingin memohon kemaafan kepada rakan2 blogger semua, andai ada silap dah salah. yang baik itu datangnya dari allah, yang buruk itu datangnya dari kelemahan saya sendiri. moga kalian memafkan kesilapan admin yer. mari sama2 kita hayati lagu ini sebagai peringatan dan menginsafi diri kita. sungguh mendalam apa yang ingin disampaikan


Artist : Opick
Lirik Lagu : Opick - Tiada Duka Yang Abadi
Opick - Tiada Duka Yang Abadi

Tiada duka yang abadi didunia
Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti
Takdir hidup ‘kan dijalani

Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Waktu berputar rebulan dan matahari
Bunga yang mekar akan layu akan mati
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti
Takdir hidup ‘kan dijalani

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Ambil masa dan peluang yang masih diberikan ini, mohon kemaafan dariNYA dan dari orang yang kita pernah berbuat salah termasuklah ibu dapa kita sendiri (^_^)

Suka dengan apa yang admin kongsikan?. sila klik pada button dibawah sebagai tanda sumbangan ikhlas anda untuk duniakongsi.net. hanya sedikit iklan untuk menampung duniakongsi. sumbangan "klik" dari anda sangat admin hargai dengan ucapan terima kasih


6 comments:

Miss Nadya said...[Reply to comment]

p/s :: heehehee...lawak betoi..:)

Miss Nadya said...[Reply to comment]

berbalik kepada entry ini..nad selalu dapat dugaan yg berat2 tapi Allah tu maha adil...dia beri kegembiraan lebih dari kesedihan..

sharing entry ini mampu buat kita reng kembali keadaan diri kita..

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

@Miss Nadya huhu..nasib baik admin tak like ngn komen status tadi tu

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

@Miss Nadya betul kata kamu. tapi kita sebagai manusia biasa tidak lari dari mengeluh. maafkan hamba mu ini ya allah..

Miss Nadya said...[Reply to comment]

tak wat dah..npe komen admin masuk kat spam eh??adeh..hern ni..

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

@Miss Nadya yeke..knp jadi cmtu lak erk?. heran tol lah..

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..