Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Sunday 6 November 2011

Selamat Hari Raya Aidiladha Kepada Semua Kawan2 Blogger Dan Seluruh Umat Islam

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK

Salam semua. dikesempatan ini admin ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha Kepada Semua Kawan2 Blogger Dan Seluruh Umat Islam. yang dalam perjalan balik kampung tu hati2 dijalan raya. jaga keselamatan diri anda untuk orang tersayang. naik slow2 pun takpe..asal selamat sampai .

Jadi bagi menghormati hari baik bulan baik ini admin buat entry khas ini. satu2 yer entry yang admin buat kali ini. malam ini admin ingin tidur awal untuk persiapan esok. yelah..mana tahu kot2 ada undangan melapah daging sana sini kan. jadi admin ingin rehat awal (^_^).


Hari Raya Aidiladha (bahasa Arab: عيد الأضحى 'Eid Ul-Adha) atau Hari Raya Haji merupakan perayaan yang dirayakan oleh umat Islam di seluruh dunia. Ia adalah perayaan terbesar di dalam Islam selain Aidilfitri yang disambut pada setiap 1 Syawal. Aidiladha disambut pada hari ke sepuluh, sebelas, dua belas dan tiga belas bulan Zulhijjah setiap tahun. Bermula dengan Takbir Aidiladha pada malam 10 Zulhijjah, diikuti dengan solat sunat Aidiladha serta khutbah Aidiladha di pagi 10 Zulhijjah, sambutan diikuti dengan ibadah korban yang boleh dilakukan samada pada 10 atau 11 atau 12 atau siang 13 Zulhijjah.

Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan ke-sabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t.

Marilah sama2 kita merayakannya. tidur awal sikit malam ni. lain hari boleh blogging lagi...huhuh. utamakan yang mana lagi penting. blogger ni duniawi jer. sekadar nasihat..renung2kan lah (^_^)

Bukan untuk promote blog..tapi cuma pelawaan. bagi sesiapa yang belum pernah singgah diblog admin ni singgah2 lah. blog admin ni baru jer lagi dalam dunia blogger ni. tak sampai 3 bulan lagi blogging. follower pun tak ramai sangat. kalau ada info berguna untuk korang di blog buruk admin ni sila2 lah ambil. mana yang elok ambil..mana yang tak elok..tegur baik2. admin akan cuba perbetulkan.

Sekali lagi admin ucapakan..

Selamat Hari Raya Aidiladha Kepada Semua

Suka dengan apa yang admin kongsikan?. sila klik pada button dibawah sebagai tanda sumbangan ikhlas anda untuk duniakongsi.net. hanya sedikit iklan untuk menampung duniakongsi. sumbangan "klik" dari anda sangat admin hargai dengan ucapan terima kasih (^_^)


7 comments:

Orang Kita said...[Reply to comment]

selamat hari raya aidiladha! ^__^

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

juga untuk kamu..selamat hari raya aidiladha (^_^)

ahmad said...[Reply to comment]

selamat hari raya :)

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

mekasih ahmad..sebab sudi singgah dan ucap selamat (^_^)

blog-tips-kurus said...[Reply to comment]

Salam Aidil Adha.

sok kije.. :(

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

salam aidiladha jugak. yeke..selamat bekerja kembali (^_^)

Scha Maddi said...[Reply to comment]

selamat hari raye admin. nak daging korban cepat.... ngee~~

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..