Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Tuesday 8 January 2013

Mozilla Firefox 11.0 Portable

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK


Salam semua. hari ini admin nak berkongsi lagi software berguna dengan korang. kali ini admin akan kongsikan software Mozilla Firefox 11.0 Portable. mozilla dalam bentuk portable?. boleh ke?. boleh jer..mozilla dalam bentuk portable ini amat memudahkan kerana korang boleh guna dekat mana-mana komputer, laptop mahupun netbook. tak kisah lah komputer tersebut ada install mozilla atau tidak. korang tetap dapat guna.

Menarik bukan?. lagipun korang boleh jer copy dan paste "folder" mozilla portable ini dalam mana-mana pendrive mahupun external hardisk. mudah jer nak bawa. berminat nak cuba?. nah link..admin kongsikan.


Korang download dan start install kepada "bentuk' folder. bila dah ada dalam bentuk "folder" baru korang boleh copy, paste dan guna kat mana-mana jer. bukan apa..software ini datang dalam bentuk "exe" adalah untuk kurangkan saiz. saiz dalam bentuk folder adalah satu kali ganda saiz exe.


Pilih lokasi yang korang nak install kepada bentuk "folder" tadi dengan klik browse. sebagai contoh, admin cuma pilih dekstop dan buat satu folder baru atas nama "mozilla firefox portable". bila dah pilih lokasi yang korang nak, klik ok dan start install. tunggu sehingga proses habis


Bila dah siap proses install. buka folder yang korang buat tadi dan klik pada perkataan "FirefoxPortable" untuk mula guna. cukup mudah bukan (^_^)


Korang juga boleh update mozilla firefox ini kepada version yang lebih baru. jadi, tiada lagi masalah version lama atau mozilla crash. version terbaru sekarang adalah 18.0. admin sengaja cari version yang tidak 'terbaru' untuk pastikan mozilla portable ini dapat update atau tidak.


Terima kasih kepada PortableApps.com atas version portable ini. semoga korang dapat buat yer. ikhlas admin kongsikan. jika ada sebarang komen, cadangan mahupun permintaan korang boleh utarakan disini. terima kasih sebab sudi singgah. admin sangat hargai yer..terima kasih (^_^)

4 comments:

Cendekia admin said...[Reply to comment]

mantap gan..Ane dari Indonesia,, salam terhangat yaaa...:-) :-)

Unknown said...[Reply to comment]

woow boleh dicoba nh thanks bro kunjungn balik www.naufalthedarkness.blogspot.com

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

@rahman fh semoga bermanfaat. salam perkenalan (^_^)

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

@naufal syarifuddin cuba lah. semoga dapat membantu (^_^)

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..