Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Wednesday 21 November 2012

EDISI KHAS : Pemilihan Blog Untuk Kempen CPUV(Cost-per-unique-visit) Oleh Advertisers

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK


Salam semua. hari ini admin nak berkongsi lagi tips berguna dengan korang. kali ini admin akan kongsikan Pemilihan Blog Untuk Kempen CPUV(Cost-per-unique-visit) Oleh Advertisers. baru-baru ini admin ada hantar tiket kepada nuffnang untuk pertanyaan berkenaan tajuk diatas. yelah..secara jujur yer admin bagitahu yang blog duniakongsi ni belum pernah pun lagi dapat kempem CPUV(Cost-per-unique-visit). bair lah orang nak kata buka pekung sendiri pun. admin tak kisah. admin jujur nak berkongsi dengan korang semua.

Tak tahu lah apa lagi yang dikehendaki oleh pihak nuffnang ni. semua admin dah buat, dah ikut apa yang sepatutnya. oleh kerana masih tak dapat2 iklan ni, admin hantar tiker "maut" dan ini jawapan terbaru dari pihak nuffnang. time tu admin agak "hot", ayat pun semacam jer tu. tak kisah lah apa nuffnang nak kata..haha. korang baca lah yer. kemudian praktikkan pada blog sendiri.

SOALAN DARI ADMIN

JAWAPAN DARI PIHAK NUFFNANG

Admin terpaksa "censored" nama admin atas faktor keselamatan. semoga maklumat ini berguna untuk korang yer. walaupun jawapan yang diberikan oleh pihak nuffnang agak tidak menepati soalan yang admin tanya, tapi maklumat ini masih berguna untuk admin. terima kasih nuffnang.

Tapi..yang pelik yer. blog lama admin dapat jer CPUV(Cost-per-unique-visit) ni. walaupun dah hampir 6 bulan tak update. tataletak iklan lagi lah merapu. UV?. lagi lah sedikit..nak kata nuffnang ni "sengaja" pilih blog yang UV sedikit..urm..jawapan diatas kata pihak pengiklan pilih blog mana yang dia suka. setakat hari ini blog tu dah dapat 12 CPUV(Cost-per-unique-visit)


Ada 4 lagi CPUV(Cost-per-unique-visit) yang masih "on going" tu. blog yang tak update banyak jer dapat. blog yang update ni langsung tak dapat. pelik2..

Takpe lah..harapa-harap nanti ada lah tu. dari apa yang admin faham, pemilihan CPUV(Cost-per-unique-visit) adalah berdasarkan kumpulan sasaran blog. siapa sasaran pembaca blog kita?. kita tidak akan dapat iklan tersebut jika tidak memenuhi kumpulan sasaran yang sesuai. bab iklan tu bergantung kepada keberkesanan unit iklan, ruang unit iklan. adakah lokasi iklan nuffnang pada blog kita sesuai?. berada pada tempat yang sepatutnya?

Gaya penulisan juga penting. sangat tidak sesuai jika penulisan di blog kita banyak menggunakan bahasa "rojak" atau singkatan yang keterlaluan. blog admin pun sama, kadang "tersasul" jugak dengan perkataan "rojak' ni. gaya penulisan yang akan menarik minat pembaca untuk terus berkunjung di blog kita.

Korang mungkin nak baca ni juga,

Nuffnang : Tataletak Iklan, Apa Itu Buffered Earning Dan Syarat2?

 

Itu hanya pandangan dan pendapat peribadi dari admin. mana yang berguna..ambil sebagai panduan. mana yang kurang menepati tu..jadikan pengajaran. jika ada sebarang komen, cadangan mahupun permintaan sila utarakan disini. terima kasih sebab sudi singgah

Suka dengan apa yang admin kongsikan?. sila klik pada button dibawah sebagai tanda sumbangan ikhlas anda untuk duniakongsi.net. hanya sedikit iklan untuk menampung duniakongsi. sumbangan "klik" dari anda sangat admin hargai dengan ucapan terima kasih (^_^)


Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..