Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Thursday 3 May 2012

Kenapa Perlu Bersedih?

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK
Yeah!
Soalan cepumas untuk hari ni:
Kenapa perlu bersedih?
Kenapa perlu rasa tidak bersemangat?
Tak faham?
Why do you have to feel demotivated?
WHY???
Come on, people! Wake up!!!!
Apa perasaan anda kalau setiap hari baca status kawan2 yang sentiasa rasa tidak bersemangat?
Aku ulang, SETIAP HARI!
Ya, setiap hari orang ini akan tulis status dia nak cari mood yang hilang la...stress la...benci nak pergi kerja la....blablablabla negatif negatif negatif
Apa perasaan? Kalau hari2 baca status macam tu? Sampai kita sekali rasa negatif.
Kalau kita yang baca pun rasa negatif, apatah lagi orang yang menulis tu???
Kawan2, kalau ikutkan hukum alam, kalau kita sentiasa negatif, adakah perkara positif akan datang kepada kita? Jawapannya, mestilah TAK!
Contoh: Kita pergi beli barang kat kedai. Kalau nak minta kurang harga, kita buat muka masam ke muka comel? Mestilah muka yang ada AURA POSITIF, bukan? Barulah peniaga tu nak bagi harga murah.
I mean, seriously, come on...
Kenapa perlu bersedih? Cubalah jadi ceria sikit...


Kan rasa sejuk sikit hati bila tengok orang ceria ni. KAWAN2 pun tak rasa nak lari...
Oh yes, orang yang dimaksudkan tu kawan aku. Kalau ikutkan hati, memang aku nak tegur je dia...tapi aku malas nak cari gaduh. Just in case, dia terbaca blog ni, aku minta maaf awal2. Aku bukan nak cari gaduh, aku hanya nak menyedarkan dan nasihat orang lain supaya tak jadi macam ni.
Yes, aku dah lama kenal dia.
SETIAP HARI memang kerja dia complaint aje...benda2 yang kita rasa takde apa2 pun dia marah. Dan percayalah wahai para pembaca sekalian, memang tak ramai yang nak kawan dengan dia. Memang tak banyak benda positif jadi kat dia. Inilah fakta, bukan auta.
Kenapa aku masih kawan dengan dia?
Sebab dia sedar yang dia tu asyik komplen aje dan dia pernah cakap dia nak berubah.
So, I thought, I should be there to help her to change. What is the meaning of a friend if I didn't stay by her side during her hard time? But, it just turned out that she hurt my heart very deeply. She just blatantly screamed at me in front of others for only-God-knew-what-was-the reason. Yes, literally..she just SCREAMED at me.
Okay...dah2, aku tak nak ungkit kisah lama. Yang penting, memang susah aku nak kawan dengan dia balik. Lagi susah bila aku tengok dia tak berubah.
Jadi, wahai pembaca sekalian....
Tak kiralah sebanyak mana pun, sebesar mana pun masalah anda, tak perlu bersedih...tak perlu rasa tak bersemangat untuk teruskan hidup.
SEMUA ORANG ADA MASALAH!
Ya, ayat biasa yang kita dengar dan kita perlekehkan begitu sahaja. Sebab kita rasa masalah kita lah yang paling dahsyat, yang paling teruk dari orang lain.
Ingat, law of attraction...
Kalau kita rasa hidup kita teruk, maka teruklah ia akan jadi.
Kalau kita rasa hidup ini sangat bermakna, maka bermaknalah ia pada kita.
Dan paling penting, sebagai orang yang beragama, kita harus sedar, Allah ciptakan kita dengan tujuan yang pasti. Tiada satu pun makhluk yang diciptakan tanpa tujuan.
Fikir2 kan dan selamat beramal.
Hey, wait!
Be Happy! ^^,


Suka dengan apa yang admin kongsikan?. sila klik pada button dibawah sebagai tanda sumbangan ikhlas anda untuk duniakongsi.net. hanya sedikit iklan untuk menampung duniakongsi. sumbangan "klik" dari anda sangat admin hargai dengan ucapan terima kasih (^_^)


0 comments:

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..