Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Thursday 24 May 2012

Cara Mudah Tingkatkan Signal Broadband

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK

Salam semua. hari ini admin nak berkongsi lagi tutorial mudah dengan korang. tutorial hari ini adalah berkenaan dengan Cara Mudah Tingkatkan Signal Broadband. cara ini amat mudah dimana korang tak perlu susah2 nak "hack" broadband. mungkin dah ramai yang pernah cuba cara ini. tapi takpe, admin ikhlas nak berkongsi. mungkin ada yang masih belum tahu. admin masa guna broadband dulu pun pernah cuba cara ini. memang membantu tingkatkan signal.

Sekarang admin dah tak guna cara ini sebab dah pakai streamyx. signal streamyx setakat ini pun ok lah. nak kata laju pun takde lah sangat. berbalik kepada tutorial ini tadi, perkara asas yang korang perlukan ialah :

1. pc atau laptop
2. broadband
3. USB adapter. yang murah2 pun takpe, asalkan mempunyai wayar yang panjang. lagi panjang..lagi bagus. senang untuk korang mencari kawasan yang mempunyai signal lebih tinggi

4. tin, tudung tin dan benda yang sewaktu dengan yer.

Cara nak buat korang boleh rujuk video dibawah. admin nak buat tuto pun takut ada yang tak faham plak. jadi, admin carikan video yang lebih kurang sama dengan apa yang admin pernah cuba dulu. siap ada bukti kenaikan "signal" lagi dalam video ini. korang ikut seperti yang diajar yer (^_^)


Korang juga boleh ganti tudung dengan tin itu sendiri. tahap gema dan pantulan tin yang tinggi akan meningkatkan lagi signal broadband korang. banyak lagi cara yang lebih kurang sama sebenar yer. tapi yang penting, korang memerlukan medium yang bersifat konduktif untuk memperkuatkan lagi signal broadband. 


Antara gambar "projek" lain. nampak macam pelik jer kan..huhu. tapi cara ini memang berkesan :






Pada streamyx pun korang boleh buat sebenar yer. yang penting korang kena kreatif dan pandai mencuba. semoga korang berjaya buat yer. ikhlas admin kongsikan. jika ada sebarang komen, cadangan mahupun permintaan sila utarakan disini. terima kasih sebab sudi singgah.

Suka dengan apa yang admin kongsikan?. sila klik pada button dibawah sebagai tanda sumbangan ikhlas anda untuk duniakongsi.net. hanya sedikit iklan untuk menampung duniakongsi. sumbangan "klik" dari anda sangat admin hargai dengan ucapan terima kasih (^_^)


0 comments:

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..