Iklan Nuffnang

..................................................................................................

..................................................................................................

Tuesday 1 November 2011

Luahan Peribadi : Kenapa Korang Suka Sangat Spam2 Ni?

SEMOGA APA YANG ADMIN KONGSIKAN BERMANFAAT UNTUK KORANG SEMUA. JIKA ADA KELUAR IKLAN SEMASA MENDOWNLOAD..HARAP KORANG BIAR LOADING SEHINGGA HABIS. BAGI LAH SEDIKIT PENGHARGAAN UNTUK DUNIAKONGSI. TERIMA KASIH JIKA MEMAHAMI (^_^) p/s : SILA LAPORKAN DI RUANGAN KOMEN JIKA TERDAPAT LINK YANG ROSAK

Salam semua. kali ini admin ingin buat satu entry peribadi berkenaan dengan spam. bukan sakit hati, marah ke apa..cuma sedikit luahan peribadi admin tentang spam2 ni. kepada spammer..kenapa korang suka sangat spam2 ni. blogger pun ada peraturan jugak tau. walaupun admin masih baru dalam dunia blogger ni..admin belajar apa yang boleh..apa yang tak boleh.

Kita blogger bukan nak kejar 4lower atau hits semata2. biar lah berblogger sebagai seorang blogger yang ada etika dan sifat yang baik. utamakan  apa yang ingin disampaikan berbanding dengan 4lower semata2. tapi tak salah nak kejar 4lower pun..kena lah ikut saluran yang betul. sebagai contoh 4low blog lepas tu tinggal jejak..kan lebih elok tu. jangan ikut suka jer spam.maaf jika ada yang terasa..admin sendiri pun bila post entry jer kat mana2 group ada jer yang spam link kat ruangan komen tu.

Bukan marah ke apa..tapi jangan lah blogger tak ikhlas. yelah..kadang2 ada yang cakap dah 4low..tapi tipu semata2. blogger ke macam tu..kalau camtu lah blogger takkan kemana. kita blogger ni bukan untuk satu hari..jadi jaga lah adab blogger tu yer. admin tak kata blog admin hebat..tapi admin blogger ada etika.

Lagipun..kan setiap group ada rules masing2. baca lah dulu sebelum spam2 ni. ada group yang tak kisah pun nak spam. tapi ada group yang tak benarkan spam2 ni. so, hormati lah group tersebut. dah kita yang ping kat group dia..ikut lah peraturan. ni tak..ikut suke jer spam2 link kat ping orang lain..mana tak sakit hati orang tu. dorang ping sebab untuk komen dari reader. bukan spam dari spammer.

Harap penjelasan ni berguna untuk korang. moga lepas ni tak ada dah spam2 ni kat ping admin.admin tak ada niat pun nak marah, jauh sekali nak salahkan sapa2. andai terasa..admin susun sepuluh jari minta maaf. jadilah blogger yang beretika. "berjaya sebab blog anda berpotensi..bukan berjaya sebab SPAM". sekian..

- jadilah seorang blogger yang hormati blogger lain (^_^)

Suka dengan apa yang admin kongsikan?. sila klik pada button dibawah sebagai tanda sumbangan ikhlas anda untuk duniakongsi.net. hanya sedikit iklan untuk menampung duniakongsi. sumbangan "klik" dari anda sangat admin hargai dengan ucapan terima kasih


11 comments:

Pendamba Mawar said...[Reply to comment]

yup setuju ngan entri ni.. jadi diri sendiri baru best dalam blog.. kalau tak dapat terima teguran macam mana nak hidup dalam kmuniti yang besar ni

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

mekasih coz komen..skrg mkin rmai yang ske spam2. nak dpt hit ngn 4lower rmi pun gne lah saluran yang btol. blogwalking lah. tak gitu?. (^_^)

Ku Azhar said...[Reply to comment]

waaa....btl2..tp kbnyakkan blogger yg spam nie adalah blogger br..mungkin sbb ku sedar ku pn sama perangai mcm diorang time baru2 buat dlu,sbb 2 xnk tegur..eventually mereka akan stop dgn sndri..

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

haha..admin buat entry ni pun sekadar peringatan jer..bkn marah ka apa. dah tulis pun dlm entry admin tak marah...ekeke (^_^)

Unknown said...[Reply to comment]

setuju..tapi blogger2 ni bukan sedar pun yang depa dah menyepam..jadi ada baiknya admin buat entry,spam yang bagaimana blogger 2 selalu buat..:)

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

haha..taknak lah. setiap group kan ada rules masing2. ada group dah warning awal2 sal spam ni. lgpun klu tgk otai2 blogger ping..mne ada gne spam ni. dunia blog pun ada etika jgk kan (^_^)

Unknown said...[Reply to comment]

hee!! ape kate admin cerita camne leh jadi spam tu n ape kesan spam tu.. mase tu baru ramai yg leh faham kot knp xleh spam..

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

yeke..6t admin buat jgk entry tu...ekeke (^_^). bkn apa..admin buat entry pun sebab ada satu group tu dah warning awal2 sal spam ni..rules mmg dah trg2 ada.kne tegur pun still bt jgk.nak spam pun tgk group lah jgk. dah dorang tak bagi..hormati lah ckit

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

mekasih coz ambil peduli. hanya luahan hati admin..bukan menuduh atau memarahi (^_^)

loVe puRpLe said...[Reply to comment]

betul2 tak paham spam tue ape? (^-^)

Kongsi Apa2 Aje said...[Reply to comment]

@loVe puRpLe spam tu byk jenis..ada yang spam :link" kat ping orang lain. ada yang spam "link" blog sndri dalam ruangan komen blog orang lain dan byk lagi

cukup lah sekadar tggl jejak pada ruangan komen ataupun s.box seperti "hai", "singgah sini" dll. insyaallah owner blog tu akan singgah balik (^_^)

p/s : jika ada yang buat report..kemungkinan blog "spammer" ini akan di remove dari google search engine

Iklan Nuffnang

Share This With Your Friends

 
NAK YANG LEBIH HEBAT?. TENGOK NI..